Bosjesmannen

7 september 2017

Op het programma stond een bezoek aan de bosjesmannen. Op de weg ernaar toe kwamen we plotseling 2 rhino's tegen langs de kant van de weg op ongeveer 20 meter afstand. Nu wel hele mooie foto's kunnen nemen. Wat een magnefieke beeesten zijn het. Onze dag kan niet meer stuk. Het was een eind rijden naar de bosjesmannen maar zeer de moeite waard. Op het terrein werd ons geleerd hoe we moesten jagen met een zelfgemaakte pijl en boog. Dus Os moest aan de slag en zijn eigen boog maken. Pijlen mocht hij lenen. Ook geleerd hoe je vuur maakt met een draaistokje op droog hout en dan voorzichtig wat kleine stootjes erop legt. Even blazen en er was vuur. Bij de vrouwen heb ik een ketting gemaakt van kleine stukjes struisvogelei, gedroogde bonen en zwarte bessen. Wat een geduld werkje is dat. Geweldige ervaring was het weer. Een bezoek aan deze mensen brengt weer terug op aarde en je realiseert je hoever we eigenlijk ver van de natuur afstaan. Op de terugweg dachten wij die neushoorns komen we vast niet meer tegen, maar het geluk was  met ons. Weer 2 rhino's te zien. Veel foto's kunnen maken. Wat een dag!. Vanavond op de braai een lekker stukje vlees klaar maken en morgen op weg naar Waterberg.

1. Ellen:
    7 september 2017
    Prachtig zeg! De reis van jullie leven!
  2. Ellen:
    7 september 2017
    Mooi verhaal! Gaan de bosjesmannen de commerciële kant van hun cultuur ontdekken? Veel plezier weer!
  3. Desiree:
    Ha Luus
    Zo leuk mee te " reizen"met jullie!
    Geniet er nog lekker van.
    Dikke Kus
  4. Monique:
    7 september 2017
    Dit is wel een heel bijzondere ervaring. Zo gaaf!
  5. Anja:
    8 september 2017
    Wel een heel apart gezicht jij zo wit en daar de mensen zo bruin 😀wel tof dat jullie zo veel zien en beleven echt om jaloers te worden xx