Etosha park

6 september 2017

Vroeg vertrokken om wild  te spotten in Etosha park. We hadden de hele dag gereserveerd met een gids. Met 8 man in een speciale open auto. Onze gids Chanel was een bevlogen dame die ons heel veel vertelde over de verschillende dieren en hun habitat. Wat hebben we gezien: giraffen, Rooiarend, gnoe, springbokken,  onyx, leeuwen, olifanten, hartebeest, kudu, zwartkop impala  , yellow-billed hombill ofwel banaan bird genaamd, Kori  basterd( enorme vogel.), Struisvogel met kleintjes, jackal, gevlekte hyena, mongoos, wrattenzwijn met kleintjes, steenbok, zebra's.  Het laatste wat we nog hoopte te zien was de zwarte neushoorn, helaas heeft deze zich niet laten zien.  De gids vertelde dat er de afgelopen  5 maanden  3 neushoorns waren gedood door stropers. Uit voorzorg waren de hoorns van de neushoorn al verwijderd in een speciaal programma om de beesten tegen stropers te beschermen. Toch worden ze gedood om notabene het restant van de hoorns te pakken te krijgen. De gids werd hier vrij emotioneel onder en zou de stropers  het liefst in de woestijn zetten zonder benen en water. Het was een mooie maar vermoeiende dag. Zitten aan de koffie en gaan straks dromen van al dit moois.

1. Anja:
    6 september 2017
    Geweldig nou ik kan mij voorstellen dat de gids er verdrietig van word maar wel heel mooi dat jullie zo veel dieren hebben gezien .